Copyright 2020 - Matematyka w liceum
  • "O tak! Motywacja jest tym, co pozwala ci zacząć. Nawyk jest tym, co pozwala ci wytrwać" - Stephen Covey

  • "Praktyka czyni mistrza. Będziesz w czymś bardzo dobry, jeśli będziesz robił to wystarczająco długo" - Julian Gough

  • "Cierpliwość, wytrwałość i pot tworzą niepokonaną kombinację sukcesu" - Napoleon Bonaparte

  • "Fart to coś, co przytrafia się, kiedy przygotowanie spotyka się z okazją" - Seneka

Zapraszamy nauczycieli wszystkich przedmiotów, pracujących na wszystkich etapach edukacji do udziału w bezpłatnym kursie e-learningowym „Praca na platformie Moodle”.

Kurs prowadzony będzie od 27 marca do 9 kwietnia 2020 r.

Kurs jest prowadzony w formie zdalnej na platformie Moodle i trwa 2 tygodnie. Orientacyjny czas przewidziany na pracę własną osób biorących udział w kursie to 40 godzin dydaktycznych.

Czytaj więcej na stronach ORE>

Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Poniżej prezentujemy przydatne linki i informacje na temat materiałów do wykorzystania w pracy z uczniami.

  1. Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów
  2. Pasma edukacyjne TVP, TVP ABC i TVP Kultura – propozycje dla uczniów i nauczycieli
  3. Zdalne lekcje
  4. Zestawy zadań powtórkowych

Zobacz więcej na stronie Kuratorium Oświaty w Lublinie >

Wstawiam tylko niewielki fragment artykułu Pani Danuty Sterny, żeby zachęcić nauczycieli, którzy czasami zajrzą na moją stronę, do przeczytania całości (link do artykułu znajdziesz poniżej).

Trzy czynniki potrzebne dla motywacji

Edward Deci i Richard Ryan (2000) zaproponowali trzy czynniki potrzebne dla motywacji. Są to: kompetencje, autonomia i pokrewieństwo Oznacza to, że ludzie poczują się zmotywowani, gdy (a) są kompetentni w tym, co robią, (b) mają dużą kontrolę nad swoim życiem i (c) są zaangażowani w pozytywne relacje z innymi. Odwrotnie – gdy ludzie są kontrolowani, gdy narzuca się im, co mają robić, gdy nie maja szans na rozwój swoich kompetencji i nie doświadczają pozytywnych relacji, to ich motywacja drastycznie spada. Badania pokazały, że te warunki dotyczą też nauczycieli (Sparks i Malkus, 2015).

Niestety poczucie autonomii u nauczycieli spada. Badali to zjawisko  Sparks i Malkus w 2015 roku: niemal co czwarty nauczyciel zgłosił, że nie ma żadnej kontroli lub jedynie niewielką kontrolę, nad podręcznikami z których korzysta; treściami, których naucza; metodami nauczania, które stosuje; ocenianiem uczniów; dyscypliną uczniów, a nawet ilością zadań domowych, które zadaje.

Jeśli  nie mają kontroli, to też nie mają możliwości wyboru i w konsekwencji nie są autonomiczni w swojej pracy.

Wybór jest potrzebny każdemu człowiekowi. Pisze o tym też Daniel Pink w swojej książce – Drive (wydanej też po polsku).

Czytaj cały artykuł >>

Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli zaprasza nauczycieli i uczniów do wzięcia udziału w próbnym egzaminie z matematyki dla uczniów klas ósmych (powiaty: biłgorajski, hrubieszowski, tomaszowski, zamojski i miasto Zamość)

  1. Termin przeprowadzenia próbnego egzaminu:

26.02 (środa) 2020 r. o godzinie 9.00

  1. Formy zgłaszania szkół.

Należy przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  1. Termin przyjmowania zgłoszeń:

    21 lutego 2020 r.

  2. Materiały potrzebne do przeprowadzenia badania ( arkusz z zadaniami, przykładowe schematy oceniania)będą do pobrania z dysku Google (najpóźniej na trzy dni przed datą próby). Każda zgłoszona szkoła na podany przez siebie adres elektroniczny otrzyma link do materiałów.
  3. Wyniki otrzymane po przeprowadzonej próbie szkoła wykorzysta we własnym zakresie.

Formularz zgłoszeniowy - pobierz formularz >>

Będziemy jednak bardzo wdzięczni za każdą informację zwrotną dotyczącą próby, która pozwoli w latach następnych doskonalić zarówno organizację, jak i narzędzie diagnostyczne.

Osoba do kontaktu:
Ryszard Daczyszyn
doradca metodyczna
503190092, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.