Copyright 2019 - Matematyka w liceum

 

ROK SZKOLNY 2018/19

 

OGŁOSZENIA

 ...

 

Kalendarz roku szkolnego 2018/19 - zobacz strona MEN

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019

  1. 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
  2. Wdrażanie nowej postawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
  3. Kształcenie zawodowe oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami. Rozwój doradztwa zawodowego.
  4. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci.

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/2019 - zobacz cały dokument w wersji pdf-strona MEN

PROPONOWANA TEMATYKA DOSKONALENIA ZAWODOWEGO

  1. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów (matematyczne i umiejętności uczenia się).
  2. Metoda projektu.
  3. Ocenianie kształtujące.

FORMY WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI

  1. Warsztaty.
  2. Lekcje otwarte.
  3. Praca na platformie Moodle.
  4. Konsultacje z doradcą.
  5. Konferencje.

 KONKURSY MATEMATYCZNE w roku szkolnym 2018/19

1. Kuratoryjny konkurs matematyczny w roku szkolym 2018/19 (szkoła podstawowa, gimnazjum).

Temniny poszczególnych etapów:

terminy 18

- Regulamin i inne materiały znajdziesz na stronie LSCDN w Łublinie.

- Wyniki i zadania z poprzednich edycji konkursu.

 

2. Powiatowy konkurs matematyczny.

Informacje o konkursie umieszczono na stronie: moodle.laszczow.pl

 

3. Międzynarodowy Konkurs „Mathématiques Sans Frontières” (Matematyka Bez Granic) – edycja Polska.

Zobacz szczegóły na stronie konkursu >>

 


PLANOWANE SPOTKANIA W ROKU SZKOLNYM 2018/19

 

FORMA DOSKONALENIA

NA JAKI TEMAT?

KIEDY?

GDZIE?

DLA KOGO?

UWAGI!

 1. KONFERENCJA 
  1. Co to znaczy rozwijać u uczniów kompetencje kluczowe?
  2. Propozycja współpracy w doskonaleniu zawodowym na rok szkolny 2018/19 (warsztaty, lekcje koleżeńskie, powiatowy konkurs matematyczny oraz wykorzystanie platformy Moodle).
  3. Organizacja powiatowego konkursu matematycznego - propozycja regulaminu i terminarza.
  4. Informacje o zmianach w przepisach prawa oświatowego

16.10.2018r

godz.13:30

Szkoła Podstawowa Nr 3 im. doktora Janusza Petera, ul. Żwirki i Wigury 6 (sala nr 5).

Nauczyciele matematyki szkół podstawowych z powiatu tomaszowskiego

 

 

MATERIAŁY POKONFERENCJNE DO POBRANIA (16.10.2018 r w SP Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim) - kliknij i pobierz pliki pdf

Dziękuję za liczny i aktywny udział oraz zapraszam na warsztaty w listopadzie.


WARSZTATY

FORMA DOSKONALENIA

NA JAKI TEMAT?

KIEDY?

GDZIE?

DLA KOGO?

UWAGI!

2. WARSZTATY (dwa spotkania i praca na platformie e-learningowej)

Rozwijanie kompetencji kluczowych

UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ

Ocenianie kształtujące

Zakres merytoryczny kursu:

  • idea oceniania kształtującego,
  • cele lekcji i praca z celami lekcji,
  • kryteria oceniania,
  • współpraca z rodzicami w zakresie oceniania kształtującego,
  • informacja zwrotna dla ucznia.

Zakładane efekty kursu:

Uczestnicy poznają kluczowe elementy oceniania kształtującego i zastosują je w swojej pracy dydaktycznej oraz przedyskutują z innymi uczestnikami korzyści i trudności wypływające ze stosowania oceniania kształtującego.

od stycznia 2019 r.

do kwietnia 2019 r.

do ustalia

 

Nauczyciele matematyki szkół podstawowych z powiatu tomaszowskieg

 

 


 PRACA NA PLATFORMIE MOODLE

 

FORMA

NA JAKI TEMAT

KIEDY?

GDZIE?

DLA KOGO?

UWAGI


3. Praca na platformie Moodle

Zasady konstruowania zadań konkursowych

od 23.11.2018r. do marca 2019r. Platforma Moodle: moodle.laszczow.pl

Nauczyciele matematyki SP powiatu tomaszowskiego.
Liczba wolnych miejsc 14.
Zapisy na kurs odbywają się za pomocą poczty elektronicznej .
W mailu należy podać: Imię i nazwisko, szkołę oraz swój adres poczty elektronicznej.
Zgłoszenie proszę wysłać na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dodatkowe informacje:
503 190 092
 

 


LEKCJE KOLEŻEŃSKIE

FORMA

NA JAKI TEMAT

KIEDY?

GDZIE?

DLA KOGO?

UWAGI

4. LEKCJE KOLEŻEŃSKIE

Obserwacja lekcji matematyki wg opracowanych arkuszy obserwacji.

(szczegóły zostaną opracowane w ramach warsztatów)

1. Lekcja matematyki w klasie ... - prowadzi:

2. Lekcja matematyki w klasie... - prowadzi:

3. Zajęcia koła matematycznego - prowadzi:

od kwietnia 2019r. w szkołach wybranych nauczycieli Nauczyciele matematyki szkół podstawowych z powiatu tomaszowskiego  

 


 

KONSULTACJE METODYCZNE ZGODNIE Z INFORMACJĄ na stronie LSCDN w Zamościu

Ryszard Daczyszyn

tel. 503190092