Copyright 2021 - Matematyka w liceum
  • "Każdy głupiec może mieć wiedzę. Chodzi o to, aby ją zrozumieć" - Albert Einstein

  • „Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek" Albert Einstein

  • „Uczenie się, to syntezowanie pozornie rozbieżnych pomysłów i danych” – Autor nieznany

  • "Analfabetami XXI wieku nie będą osoby nieumiejące czytać i pisać, ale osoby nieumiejące się nauczyć, oduczyć i nauczyć ponownie" - Alvin Toffler

  • "Edukacja to rozpalanie płomienia, a nie napełnianie naczynia" - Sokrates

  • "To, co byliście zmuszeni odkryć sami, pozostawia w waszym umyśle ścieżkę, z której możecie skorzystać na nowo, gdy zajdzie taka potrzeba" - Georg Christoph Lichtenberg

  • "Dobre przedstawienie problemu, to połowa rozwiązania" - John Dewey

  • "Wiedza nabywana pod przymusem nie pozostaje w umyśle" - Platon

Właściwa informacja zwrotna pokazuje inspiruje i pokazuje uczniowi możliwości. Uczeń obdarowany informacją zwrotną otrzymuje rzetelną informację, gdzie jest w swoim procesie uczenia się oraz wskazówki, co może zrobić dalej. Specjalnie użyłam słowa „obdarowany”, gdyż informacja zwrotna jest prezentem dla ucznia, z którego może skorzystać, aby lepiej się czegoś nauczyć.

Podzielę się 7 wskazówkami w jaki sposób zadbać, aby ocena kształtująca (informacja zwrotna) pełniła rolę prezentu.

Wskazówki te prawdopodobnie są znane większości nauczycielom stosującym OK, ale mogą być przypomnieniem, a czasami może inspiracją.

Czytaj więcej na blogu Danuty Sterny >>