Copyright 2021 - Matematyka w liceum

 PROPOZYCJA DLA UCZNIÓW KLAS ÓSMYCH

MINI ARKUSZ jako praca domowa, sprawdzian lub materiał ćwiczeniowy (czas rozwiązywania 25-35 min) dla uczniów klas ósmych. Mini arkusz składa się z 5 zadań zamkniętych i 2 zadań otwartych zgodnych z nowymi wymaganiami egzaminacyjnymi. W każdy poniedziałek (początek 01.02.2021r) będzie publikowany jeden MINI ARKUSZ.

Zobacz więcej >>


NOWE WYMAGANIA NA EGZAMINIE Z MATEMATYKI w 2021 roku

1. Egzamin ósmoklasisty 2021 rok - materiały ćwiczeniowe dla nauczycieli.

2. Egzamin maturalny 2021 rok - materiały ćwiczeniowe dla nauczycieli.


 Szanowni Państwo,
przedstawiliśmy Państwu propozycje kursów zdalnych dotyczących zmiany wymagań egzaminacyjnych na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym.

Oferta LSCDN cieszy się dużym zainteresowaniem i rejestracja na wcześniej zaproponowane szkolenia szybko została zakończona.

 

 

Od 11 stycznia br. będziemy udostępniać nowe szkolenia.

Prosimy o obserwację naszej oferty i zapisanie się na interesujące Państwa formy doskonalenia.

Bezpośrednie linki do szkoleń organizowanych przez LSCDN:

Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie ósmoklasisty w 2021 r. - matematyka

- Zmiany w wymaganiach egzaminacyjnych na egzaminie maturalnym w 2021 r. - matematyka

 


Platformy internetowe do kształcenia na odległość, zalecane dla szkół i placówek edukacyjnych, oraz kilka sugestii z obszaru metodyki e-learningu.

W chwili obecnej (marzec 2020 r.), aby realizować nauczanie zdalne w szkołach, potrzebne są do tego narzędzia i przestrzeń dyskowa w chmurze, najlepiej dedykowane danej szkole, spełniające wymogi bezpieczeństwa i RODO oraz w miarę szybkie i niezawodne.

Oczywiście samo uzyskanie darmowego lub płatnego dostępu do platformy przez szkołę jest dopiero pierwszym krokiem. Drugi krok to konfiguracja platformy oraz stworzenie kont dla nauczycieli i uczniów. Następnie należy przygotować użytkowników platformy pod kątem wyposażenia w sprzęt komputerowy (w tym mikrofon i kamerkę), łącze internetowe oraz umiejętności techniczne. Dodatkowo przydałoby się nauczycielom błyskawiczne wprowadzenie w metodykę e-learningu. Może wśród grona znajdzie się jakiś lider do pomocy pozostałym? Mniej chodzi o teorię, bardziej o praktyczne wskazówki osoby z doświadczeniem. Następnie szkoła powinna opracować szkolne zasady kształcenia na odległość i przedstawić je wszystkich zainteresowanym, w tym rodzicom.

Czytaj więcej na stronie LSCDN>>


Zintegrowane Narzędzia Google Suite dla Szkół

 

Bardzo proszę nauczycieli zainteresowanych współpracą w zakresie poznawania i doskonalenia umiejętności posługiwania się narzędziami Google na założenie własnego bezpłatnego konta Google (w domenie ... @gmail.com). Nauczyciele, którzy korzystają w swoich szkołach z Google Suite nie muszą zakładać nowego konta, ponieważ mają dostęp do narzędzi Google poprzez konto szkolne.

Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać nasze spotkania online (Google Meet) na praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem narzędzi Google, które okazują się bardzo przydatne w nauczaniu, a zwłaszcza w nauczaniu zdalnym.

Utwórz konto Google >>


OBEJRZYJ, POSŁUCHAJ, POMYŚL...

1. Tomasz Tokarz: Motywacja wewnętrzna - zobacz film

2. Tomasz Tokarz: Kompetencje kluczowe - zobacz film


SPOTKANIA METODYCZNE, DYŻURY, oraz KONSULTACJE INDYWIDUALNE

Informacje umieszczane są na stronie LSCDN w Lublinie


INTERNET

1. Akademia Cyfrowego Nauczyciela

2. Edunews.pl-nowoczesna edukacja


ZDALNE NAUCZANIE - platformy

  1. G Suite dla Szkół i Uczelni.

  2. Office 365 Education.

  3. E-podręczniki.


 Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021

Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910) Minister Edukacji Narodowej ustalił następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.
  3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
  4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Czytaj więcej >>

 


INFORMACJE I MATERIAŁY PRZYDATNE w ZDALNYM NAUCZANIU

  1. Materiały dla klasy 8 (zadania, arkusze diagnostyczne, testy, propozycje lekcji z wykorzystaniem zasobów sieciowych)zobacz tutaj >>
  2. Propozycje LSCDNzobacz więcej na stronie LSCDN >>
  3. Zapraszam wszystkich nauczycieli zainteresowanych narzędziami ułatwiającymi zdalne nauczanie na spotkania na platformie edukacyjnej Classroom Google. Wystarczy założyć konto na Google (Gmail) i zgłosić chęć do udziału do doradcy metodycznego. W zgłoszeniu należy podać Imię i nazwisko, szkołę i adres na Googlu.

 


DYŻURY, KONSULTACJE INDYWIDUALNE

Doradca metodyczny: mgr Ryszard Daczyszyn

Przedmiot: Matematyka

Miejsce pracy:  Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Kostki Starowieyskiego w Łaszczowie

Kontakt:  tel. 503 190 092; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prowadzi doradztwo dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Dyżury, konsultacje:

Dzień Godziny konsultacji Miejsce konsultacji
Wtorek 17:00-18:30

Konsultacje na Google Meet

Link do spotkania wysyłam do nauczycieli, którzy poinformują mnie o tym, że chcą się spotkać. Jeśli nauczyciel woli skorzystać z własnego komunikatora, to proszę wtedy mnie zaprosić na spotkanie.

Środa 18.00-19.30

Konsultacje na Google Meet

Link do spotkania wysyłam do nauczycieli, którzy poinformują mnie o tym, że chcą się spotkać. Jeśli nauczyciel woli skorzystać z własnego komunikatora, to proszę wtedy mnie zaprosić na spotkanie.

Czwartek 17.00-18.30

Konsultacje na Google Meet

Link do spotkania wysyłam do nauczycieli, którzy poinformują mnie o tym, że chcą się spotkać. Jeśli nauczyciel woli skorzystać z własnego komunikatora, to proszę wtedy mnie zaprosić na spotkanie.

 


MATERIAŁY DO POBRANIA

  1. EGZAMIN ÓSMOKLASISTY-VADEMECUM NAUCZYCIELA.
  2. METODY NAUCZANIA STOSOWANE W KSZTAŁTOWANIU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH.
  3. ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ- kształtowanie kompetencji kluczowych.
  4. PODSTAWA PROGRAMOWA - szkoła podstawowa.

Zobacz materiały na dysku Google >>


NASZE PLANY NA ROK SZKOLNY 2020/21

  1. Próbny egzamin maturalny.
  2. Próbny egzamin ósmoklasisty.
  3. Konkurs matematyczny dla uczniów klas 6 i 7 (nie odbędzie się)

Szczegóły organizacyjne i tematyczne do uzgodnienia na spotkaniach Google Meet ogłaszanych na stronie LSCDN